Pieczona pierś z indyka

Dzisiaj dla odmiany chciałam podpowiedzieć wam jak zrobić smaczną i dietetyczną wędlinę na kanapki.
Pierś z indyka jest wyjątkowo chudym mięsem, odpowiednio przyprawiona może stanowić świetne rozwinięcie kanapki, a swoją lekkością wpisze się w każdy jadłospis odchudzający…

Ale nawet jeśli twoja waga nie wymaga korekty zachęcam do przygotowania takiej wędliny – bez konserwantów, sztucznych dodatków, polepszaczy i wszystkich innych składników jakie znajdziesz w sklepowej szynce…

Przygotowanie jest proste, jedyne wymaga czasu na marynowanie mięsa
- najlepiej 24 h.20151124_214544

składniki:
filet z piersi indyka – ok. 800 g
sól drobnoziarnista
pieprz czarny mielony
papryka słodka mielona
majeranek
olej rzepakowy

Filet z indyka opłukać, oczyścić z błon, osuszyć papierowym ręcznikiem. Z obu stron posmarować olejem i posypać solą i pozostałymi przyprawami – solidną warstwą. Ja używam akurat takich przypraw, ale jeśli wolisz inne – to oczywiście można skład tej posypki zmienić.
Mięso zawinąć w folie i odstawić do lodówki na dobę.
Kiedy mięso już przejdzie smakiem przypraw odwinąć folię, mięso przełożyć do foliowego rękawa, zawiązać z obu stron, ułożyć na blaszce do pieczenia i uformować – tak by nie leżało zupełnie płasko, nadać kształt wędliny.
Rozgrzać piekarnik do 230 stopni, włożyć mięso i piec 15 minut, po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 160 stopni i piec kolejne 45 minut. Dzięki takiemu pieczeniu pory mięsa zamykają się i mięso pozostaje soczyste.
Po upieczeniu pozostawić mięso w folii ok. godziny by doszło, potem wyjąć z worka, ostudzić i kroić w plastry na kanapki.
Najlepiej smakuje mi z chrzanem :)

20151124_214553

 

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.